Комплектующие и оборудование

Заказать обратный звонок

Отдел продаж:(044) 206-81-35

Обратно

Дистанційне керування для підвісних двигунів

Дистанційне керування для підвісних двигунів

Эта статья коротко описывает принцип действия, правила подбора и установки механических систем дистанционного управления подвесными лодочными мотрами мощностью до 90 л.с.

ПРИНЦИП РОБОТИ. ПОРІВНЯННЯ З РАДЯНСЬКОЮ СИСТЕМОЮ ДК

Почнемо з того, що сучасні системи дистанційного керування (ДК) для двигунів імпортного виробництва (також це стосується двигунів Мотор Січ) принципово відрізняються від тих систем, які встановлювалися раніше на двигуни Вихор, Москва і т.д. Принцип дії радянської рульової системи це два троси, які ідуть один по правому інший по лівому борту човна і при перетягуванні одного з них двигун повертається у відповідну сторону. Імпортна система складається з одного щільного тросу, який рухається всередині пластикового кожуху. Відповідно в цих системах різні як рульові редуктори так і принцип кріплення до двигуна. Часте питання: «У мене стояв Вихор, а тепер хочу купувати іномарку чи можу я налаштувати стару систему ДК під новий двигун?». Моя відповідь: це дуже і дуже складно – треба переварювати половину новесенького двигуна якій доречи потім неможливо буде продати. Те саме стосується системи управління газом-реверсом. Краще витратитися на фірмове ДК, тим паче у порівнянні з ціною двигуна це не так і дорого.

З ЧОГО СКЛАДАЄТЬСЯ ДК.

1. Рульовий трос відповідної довжини (подробиці читай нижче).

2. Рульовий редуктор = рульова машинка.

3. Трос газ-реверс 2 штуки.

4. Командер (ручка керування газом).

5. Штурвал/кермо.

6. Рульова тяга і комплект запчастин для встановлення ДК (якщо не іде в комплекті з двигуном, подробиці нижче)

Увага! Підвісні двигуни (тут і далі мова іде тільки про мотори не Російського виробництва) продаються або підготовлені для встановлення під ДК або призначені для керування румпелем (ручкою). Різниця в комплектації між ними така:

а. Наявність електростартеру.

б. В комплекті двигунів, що заводом виробником призначені для встановлення під ДК вже ідуть такі додаткові елементи: проушина, фіксатор тросів газ реверса, наконечники тросів газ реверса, рульова тяга.

в. Командер (ручка керування газом)

49.jpgЦя комплектність (особливо пункт б) може не значно відрізнятися у різних виробників, але без неї неможливе встановлення ДК. Тому, якщо купуєте мотор з рук переконайтеся в наявності всіх елементів. І пам`ятайте що весь комплект, зазначений в пункті «б» коштує приблизно 200-300$, а також відрізняється не тільки у різних виробників, а навіть у різних моделей одного виробника. Знайте, що жоден з виробників не коплектує свої двигуни призначені для встановлення під дистанцію тросами. Тобто в будь якому разі пункти 1-3 ви маєте купувати окремо.

Питання: «Чи можу я поставити на дистанцію свій двигун на якому зараз ходжу під румпелем?» Відповідь: Так можете але для цього необхідно придбати всі елементи ДК пункти 1-6 (приблизно 600$ – 700$), якщо двигун не обладнаний електростартером то приблизно ще плюс 800$ за стартер.

Розглянемо елементи ДК по пунктам.

1. Рульовий трос.

Рульові троси універсальні і встановлюються на мотори всіх виробників всіх моделей. Існуючи типи та характеристики див у табл. нижче.

Табл №1

Тип тросу

Мін радіус згинання, мм

Хід тросу, мм

Тип рульового редууктору

Мах потуж двигуна

М58

200

216

Т67, G10

до 55 к.с.

М66

200

228

Т71, T72, Т85

більше 55 к.с.

Довжина троса виміряється від рульової колонки до двигуна (по борту) + 90 см. В таблиці нижче наведені типи човнів і необхідна довжина тросів. Увага: потрібна саме вам довжина може відрізнятися від наданої (залежить від особлистовостей вашого човна, право чи лівостороння прокладка і т.д.). Перед покупкою проконсультуйтеся у спеціалістів.

Табл №2. 1ft (фут)=0.3м

Човен

Довжина рул. тросу, ft (фут)

Довжина тросу ДК, ft

Днепр

14

13

Прогресс-4

14

13

2. Рульовий редуктор.

Передає кртуний момент від штурвалу на трос. Характеристики та тип див. у таблиці №1 вище. Редуктор треба підібрати в залежності від потужності двигуна. Також слід знати що певний вид тросу можна використовувати з певним редуктором. Наприклад трос M66 не стане під редуктор Т67.

3. Трос газ реверс.

Табл №3

Тип тросу

Діаметр тросу, мм

Хід тросу, мм

Мін радіус згинання, мм

Придатність

C2

7

87

200

до 200 сил всі Японці + Sail+ Selva

C8

8,5

87

200

більше 200 сил

C5

7

95

200

до 200 сил Mercury, Mariner, Mercruiser, Мотор Січ

C14

7

75

200

до 200 сил Johnson, Evinrude

C16

7

75

200

Mercury, Mariner виробництва Японія

Вам необхідно мати два троси. Перший відповідає за додавання/зменшення газу, другий вмикає передачі. Вони мають бути однокової довжини однакового типу.

51.jpgТак само як і для встановлення рульового тросу вам перш за все необхідно знати довжину тросів (див табл. №2 і коментар до неї). Довжина троса виміряється від командера до двигуна (по борту) + 90 см. У тросів газ реверс є своя специфіка. Для різних марок двигунів існують різні типи тросів (відрізняються наконечниками). Див табл. №3.

4. Командер.

При виборі (якщо він не іде у комплекті з мотором) командера вам треба визначитися з такими основними критеріями

а) Право чи лівостороннє встановлення.

б) Чи обладнаний ваш двигун трім підйомом (гідравлічний або електричний підйом та опускання двигуна)

в) Якій тип тросів газ реверса ви будете використовувати (див таблицю №3)

в) Тянущий чи штовхаючий тип командера. Пояснення: для того щоб додати газу в деяких моторах треба тяжку газу потягнути, а в деяких навпаки – штовхнути. Зараз 98% виробників роблять мотори з тягнучим типом, тільки деякі моделі Yamaha мають штовхаючий тип.

З`ясувавши для себе ці пункти ви можете обирати командер. Також при купівлі командеру зверніть увагу на наявність в комплекті до нього наконечників тросів газ реверсу та стопорних шайб до них. Зараз на ринку є великий вибір моделей командерів що відрізняються між собою дизайном, додатковими функціями і відповідно ціною.

5. Штурвал

Тип кріплення штурвалу до рульового редуктора в системах ДК лодочних моторів – через шпонку. Тобто автомобільне кермо не підійде, або ж його треба буде суттєво доробляти. Зараз на ринку є великий вибір моделей штурвалів що відрізняються між собою дизайном, матеріалом і ціною.

6. Комплект запчастин для встановлення ДК.

52.jpgПодробиці див вище. Зазначимо тільки, що виготовити частини комплекту особливо пластикові наконечники тросів практично неможливо. Якщо ви будете використовувати не фірмову рульову тягу (з`єднує рульовий трос і двигун) існує вірогідність, що в один з боків ваш двигун буде повертатися не повністю.

Пам’ятайте все, що написано вище має інформаційний характер. Автор залишає за собою право на помилку. Остаточний вибір та встановлення системи ДК на ваш двигун радимо доручити кваліфікованим спеціалістам.

Желаете приобрести лодку, и у Вас много вопросов. Звоните на многоканальный номер, и наши менеджеры Вас проконсультируют.

Желаете приобрести лодку, и у Вас много вопросов.
Звоните на многоканальный номер, и наши менеджеры Вас проконсультируют.

(044) 206-81-35